11 Οκτ 2007

Καιρός να κινητοποιηθούμε στην πράξη...

Οργανώνουμε μαζί με ορισμένους ακόμα συναδέλφους μια πρωτοβουλία προκειμένου να προχωρήσουμε σε μια πρακτική αντιμετώπιση του προβλήματος της ειδικής προσαύξησης του ΤΣΜΕΔΕ. Και επειδή πρακτική αντιμετώπιση δε σημαίνει μόνο πορείες και αντίστοιχες θορυβώδεις διαμαρτυρίες (τις οποίες δεν καταδικάζουμε αλλά διατηρούμε δυστυχώς σοβαρές αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα τους τελικά σε τετοια ζητήματα), ειπαμε να προχωρήσουμε σε κάτι πιο αποτελεσματικό: σε νομική υπεράσπισή μας....

Στο πλαίσιο αυτό και αφού συμβουλευτήκαμε ιδιαίτερα έμπειρο στα ασφαλιστικά θέματα δικηγόρο, το καλύτερο σε πρώτη φάση και πριν προχωρήσουμε σε οποιαδήποτε δικαστική κίνηση είναι να ετοιμάσουμε δύο ομαδικές επιστολές που να απευθύνονται στον Πρόεδρο και τη Διοίκηση του Ταμείου διαμαρτυρόμενοι και ζητώντας γνωμοδότηση από Νομικό Σύμβουλο και επίσημη απάντηση από τη Διοίκηση για το συγκεκριμένο ζήτημα. Η όποια απάντηση πάρουμε θα αποτελέσει και τη βάση για επερχόμενη νομική κίνησή μας από το σημείο εκείνο και μετά. (Ο λόγος που απαιτούνται δύο επιστολές διαφορετικές είναι ότι πρέπει να αναφέρονται άλλα πράγματα για όσους είναι υπό προαιρετικό καθεστώς τη στιγμή αυτή και άλλα για όσους άνευ επιλογών εντάχθηκαν - δηλ οι έχοντες κλείσει 35 έτη και δεκαετία).

Το αντικείμενο θα έχει να κάνει ακριβώς με το κατά πόσον σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο έχει δικαίωμα το ΤΣΜΕΔΕ να μας βάλει σε επιπλέον εισφορές χωρίς τη συγκατάθεσή μας και στην υποβολή ομαδικής ενυπόγραφης διαμαρτυρίας για τις αποφάσεις του ΤΣΜΕΔΕ. Φυσικά οι επιστολές θα σηκωθούν και στο blog. Καθώς όσο περισσότερες υπογραφές (ονόματα) συγκεντρώσουμε τόσο το καλύτερο για την τύχη των επιστολών και καθώς για την ώρα δεν υπάρχει και κανένα κόστος σχετικό (ο δικηγόρος θα μας βοηθήσει εθελοντικά στο σημείο αυτό) αλλά ο χρόνος τρέχει και η συλλογή ονομάτων απαιτεί χρόνο, παρακαλώ προωθήστε αυτή την πληροφορία σε όσους Μηχανικούς ξέρετε και ο καθένας που ενδιαφέρεται ας στείλει το εξής:
Ενα email στη διεύθυνση μας ( panopoulos@teemail.gr ) με θέμα EPISTOLI ή ΕΠΙΣΤΟΛΗ και στο οποίο μέσα να γράφει Ονοματεπώνυμο, Α.Μ. ΤΕΕ, Email και αν κατά την τρέχουσα στιγμή ανήκει στην κατηγορία Προαιρετικής ή Υποχρεωτικής ένταξης στην ειδική προσαύξηση.
Πριν προχωρήσουμε θέλουμε να ξέρουμε ότι πραγματικά υπάρχει ενδιαφέρον από αρκετό κόσμο για μια τέτοια κινητοποίηση και ακολούθως για ομαδική δικαστική κίνηση κι οτι δεν παλεύουμε μόνοι μας. Αν μαζευτούμε μια κρίσιμη μάζα τότε έχει νόημα και ελπίζω να ακουστούμε δυνατά και να πετύχουμε κάτι παραπάνω από τους εκπροσώπους του ΤΕΕ στο ΤΣΜΕΔΕ οι οποίοι αντί να προασπιστούν τα συμφέροντά μας προτιμησαν να προασπιστουν τα συμφέροντα του Υπουργείου Οικονομικών...

Εν αναμονή της ένταξης στη διαμαρτυρία όσο περισσότερων συναδέλφων Μηχανικών...

13 σχόλια:

  1. Ανώνυμος10:20 μ.μ.

    Καλησπέρα κι από μένα.

    Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στον συνάδελφο που κινητοποιεί μηχανικούς για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα!

    Η επιστολή που λάβαμε από το ΤΣΜΕΔΕ ήταν προσβλητική και μνημειωδώς ασαφής. Δε διανοούμαι ότι μηχανικός συνέταξε ένα κείμενο τέτοιας παχυδερμικής αδιαφορίας να ενημερώσει περαιτέρω.

    Το ότι είμαστε μέλη ενός τόσο εύρωστου ασφαλιστικού φορέα όπως το ΤΣΜΕΔΕ δε μας δημιουργεί μόνο την υποχρέωση να πληρώνουμε τις εισφορές μας. Μας εξασφαλίζει και το δικαίωμα πλήρους, σαφούς και αναλυτικής ενημέρωσης.

    Αφού αυτό δεν έγινε εγκαίρως, πρέπει να το διεκδικήσουμε εμείς δυναμικά!

    Συναδελφικά,

    Γιάννης Κοτζαμπασάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος9:52 π.μ.

    Συνάδελφοι και πάλι συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία. Καιρός να υπάρξει ένα grassroots κίνημα για να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα από ένα ταμείο που μας προσβάλλει και μας εκμεταλλεύεται με τον χειρότερο δυνατό τρόπο (για το αν είναι "εύρωστο" ή όχι έχω άλλη άποψη αλλά δεν είναι του παρόντος).
    Μπορώ να θέσω το ερώτημα του τι ακριβώς εννοούμε όταν λέμε 10 έτη? Μετράμε το διάστημα μεταξύ ποίων ακριβώς ημερομηνιών? Υπάρχει στρογγυλοποίηση? Με άλλα λόγια, ποια είναι η ακριβής συνθήκη που καθορίζει την υπαγωγή στην "προαιρετική" ή "υποχρεωτική" συμμετοχή?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος12:15 μ.μ.

    Μενελαε καλησπερα και να σαι καλα για τα καλα σου λογια.

    Λοιπον εντάσσονται υποχρεωτικά όσοι:
    1. Έχουν ασφαλιστεί πριν το 1993
    ή
    2. Έχουν κλείσε 10 έτη ασφαλισης στο ΤΣΜΕΔΕ (ουσιαστικά οσο έχουν ασφαλίστεί πριν το 1997) και έχουν ηλικία απο 35 ετών και πάνω.

    Οι υπολοιποι εντασσονται προαιρετικα για την ωρα αλλα συμφωνα με το ταμειο θα ενταχθουν και αυτοι μολις γινουν 35 κα κλείσουν 10 έτη... Σηκωνει πολυ νομική κουβεντα το πραγμα παντως βασει του πως ειναι διατυπωμενος ο Νομος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα,

    Πάρα πολυ καλή προσπάθεια. Είναι ένα θέμα που μας καίει ή τουλάχιστον θα μας κάψει σε λίγο καιρό. Με όσους συναδέλφους μίλησα δεν υπάρχει ούτε ένας που να μην είναι τουλάχιστον εξοργισμένος με την απαράδεκτη συμπεριφορά του ταμείου μας. Συμφωνώ με τις ενέργειες και θα λάβεις σύντομα και mail μου με τα στοιχεία μου.

    Συναδελφικά,
    Σοφοκλής Παπαβασιλείου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος1:41 μ.μ.

    Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία.
    Επιτέλους πρέπει κάποιοι να μάθουν ότι δεν μπορούν να επιβάλλουν χαράτσι όποτε τους κατέβει και για γελοίους λόγους.
    Συγγνώμη Δημήτρη που δεν κατάφερα να κρατήσω το επίπεδο της αρχικής σου επιστολής αλλά είμαι άλλος ένας αγανακτισμένος μισθωτός - κορόϊδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Sinadelfoi,
    tha ithela na ekfraso kai ego tin apopsi mou kai kirios tin anisixia pou sigoura moirazontai osoi einai anagnostes tou sigkekrimenou blog.
    Me endiaferei kai eimai simfonos se mia nomiki kateuthinsi diekdikisis alla i erotisi mou einai se poia kateuthinsi.DILADI
    a) Diekdikoume na parameinei proairetiki i prosauxisi kai meta to 35etos opote kapoios menei me ti basiki sintaxi ton 816 euro
    b) Paleuoume gia tin auxisi tis basikis sintaxis simfona kai me apofaseis dikastirion pou fisika den elifthisan pote ipopsi
    c) Agonizomaste kai sintexniaka (siga ti sintexnia pou exoume telika) etsi oste to eurosto tameio tou tsmede (anarotiemai giati o sinadelfos exei antitheti apopsi) na parameinei anexartito kai makria apo enopoiiseis me alla tameia
    Sinadelfika kai ego
    Kon/nos Grammatikos
    p.s den thino sigxaritiria sto dimitri ton panopoulo giati exontas tin tixi na xero tin poreia tou eos simera, auto pou exei kanei eos tora, einai elaxisto se sxesi me auto pou mporei kai tha kanei

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συνάδελφοι καλημέρα,

    Δεν θέλω να επαναλάβω τα συγχαρητήρια προς το συνάδελφο για την πρωτοβουλία του τα οποία είναι αυτονόητα.

    Προσωπικά συμφωνώ με όσα έχουν ήδη γραφεί στο ιστολόγιο και δεν γνωρίζω και κάποιο (συνάδελφο) που να διαφωνεί. Αν διατηρήσουμε την ανεξαρτησία από πολιτικές πεποιθήσεις, οι οποίες μπορεί να μας διχάσουν, πιστεύω ότι η πρωτοβούλία θα έχει μαζικότατη απήχηση.
    Επίσης το μέτρο (και η σύνταξη) δεν αφορά τους μισθωτούς αλλά όλους τους μηχανικούς,

    Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
    Νικόλας Τσαπατσούλης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος12:36 π.μ.

    Μερικές σκέψεις:

    Το ποσό των 816 ευρω δε μπορεί να θεωρηθεί αξιοπρεπές για σύνταξη. Χρειάζεται σαφώς κάτι περισσότερο. Σε πολλά Ευρωπαικά κράτη ανθεί η ιδιωτική ασφάλιση στην οποία συμμετέχουν τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι εργοδότες με ομαδικά προγράμματα.

    Η ειδική προσαύξηση θα μπορούσε να θεωρηθεί μια διέξοδος στην κατεύθυνση μιας πιο αξιοπρεπούς σύνταξης. Αν πράγματι ίσχυε η μηνιαία εισφορα των 80 Ευρω με αντάλλαγμα μια σύνταξη των 1085, αντί 816, ίσως να μην ήταν μια τόσο κακή ανταπόδοση.

    Δυστυχώς όμως αυτά τα 80 Ευρώ δεν επενδύονται σε κάποια σοβαρή ιδιωτική εταιρεία ασφάλισης, αλλά στο ΤΣΜΕΔΕ, που διοικείται σε μεγάλο βαθμό από τα κόμματα.

    Στο εξωτερικό, όπου και εργάζομαι, πληρώνω κάθε μήνα 80 ευρω για ιδιωτική ασφάλιση. Μάλιστα έχω τη δυνατότητα επιλογής για το πως θα επενδυθούν τα λεφτά αυτά (π.χ. με μεγάλο ρίσκο ή με σταθερή απόδοση).

    Ποιος μπορεί να μας εγγυηθεί στο ΤΣΜΕΔΕ, ότι στο μέλλον και με κάποιο αυθείρετο ενδεχομένως νόμο, τα 80 ευρω της προσάυξησης δε γίνουν 150, και τα 1085 ευρω της "αναμενόμενης" σύνταξης δεν θα γίνουν ξαφνικά 900?

    Χαιρετίζω την πρωτοβουλία στην οποία και προτίθεμαι να συμμετάσχω. Πρέπει, όμως, να παραδεχτούμε και κάποια πράγματα. Το ύψος των μηνιαίων εισφορών μας δεν είναι και ιδιαίτερα υψηλο, σε σχέση με τη σύνταξη των 816 ευρώ που ανταποδίδει το ΤΣΜΕΔΕ, με 35 χρόνια εργασίας.

    Δεν είμαι 100% απόλυτος σε αυτό που λέω, απλά συγκρίνω τα μεγέθη σε σχέση και με τη χώρα που εργάζομαι, όπου πληρώνω τουλάχιστον 400 ευρώ το μήνα μόνο για τη βασική σύνταξη (δίχως κλαδο υγείας που είναι άλλα 100 ευρω) που δίνει το κράτος και με ανταπόδοση μια σύνταξη μικρότερη απο 800 ευρώ, αν πληρώνω εισφορές για τουλάχιστον 40 χρόνια. Βέβαια, με την ιδιωτική ασφάλιση το ποσό αυτό αυξάνεται.

    Ίσως αν αυτά τα 80 ευρώ της προσαύξησης μπορούσαν να ενσωματωθούν ως κανονική εισφορά -και όχι ως "ειδική"- ή εναλλακτικά, ειδική προσάυξηση μεν αλλά και προαιρετική δε, τότε ενδεχομένως να μπορούσαμε να μιλάμε για δίκαιη λύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος3:40 μ.μ.

    Πολύ καλή κίνηση. Η εκμετάλευση έχει και τα όρια της.

    Η σταθερή εισφορά (80€) δεν έχει καμία λογική και δικαιοσύνη, αφού άλλο τα 80€ για κάποιον που πέρνει 1.300€ και άλλο γι' αυτόν που πέρνει 6.000€. Απλά ο πρώτος μπορεί να μην αντέχει οικονομικά να τα δώσει...

    Δυστυχώς δεν προβλέπω καμία κίνηση και ενημέρωση απο το ΤΣΜΕΔΕ, δεδομένου των επικείμενων κυβερνητικών χειρισμών για το ασφαλιστικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος11:35 π.μ.

    Αγαπητοί συνάδελφοι,

    συμβάλλω και εγώ στην ενημέρωση από την πλευρά των "νέων" ελεύθερων επαγγελματιών Μηχανικών με το μπλογκ μου...
    http://reengineering.wordpress.com/

    Για ακόμη μια φορά οι "νέοι" μηχανικοί είναι στο περιθώριο, στην προσπάθεια ενημέρωσης για το τι εισφορές δίνουν και τι συντάξεις παίρνουν. Ελπίζω στο δικό σας μπλογκ να υπάρξει ανάλογη ενημέρωση και για τους "νέους" ελεύθερους επαγγελματίες Μηχανικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολλά συγχαρητήρια για τη πρωτοβουλία σας ! Ενημέρωσα ευχαρίστως όλους τους συναδέλφους μου για την ύπαρξη του blog και έπεται συνέχεια.

    Φιλικά,
    Β.Παπανικολάου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Συγχαρητηρια για την κινητοποιηση.
    Μιλαμε για καθαρη Δικτατορια του Τσμεδε.
    Ειμαι μηχανικος του Δημοσιου σε κλαδο που δεν "δικαιουται" τα 8 τοις χιλιοις κτλ.
    Δεν μας αφηνουν να διαγραφουμε και αντι αυτου αυξησαν εξωπραγματικα τις εισφορες.
    Οχι μονο προσθεσαν την Εισφορα των 80Ε αλλα θεσπισαν και οτι οι εισφορες θα γινονται στο ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ.
    Αυτο σημαινει μια αυξηση κοντα στο 100% των εισφορων σε οσους "προνομιούχους" επαιρναν χρηματα απο υπερωριες η απασχοληση νυχτερινή ή σε αργιες ή απο τυχον αποζημιώσεις εκτος τακτικου μισθου.
    Ειχαν μαλιστα το ΘΡΑΣΣΟΣ να θεσουν σαν ανώτατο οριο τα 5.300Ε περιπου, κανοντας τη χαρη να "απαλλαξουν" τους χιλιαδες... μηχανικους που υπερβαινουν το ποσό αυτο απο περαιτερω εισφορές.
    Ολα αυτα αποφασιστηκαν και ψηφιστικαν ετσιθελικα μεσα στο καλοκαιρι γιατι ετσι θελισαν αυτοι.
    Σιγουρα θα ΚΙΝΗΘΟΥΜΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ αφου ειναι βεβαιο οτι δεν προκειται να υπαρξει καμμια ανάλογη ανταποδοτικότητα για τις τεραστιες επιπλεον εισφορες.
    Φιλικα΄
    Νικος Βασιλακης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος11:31 π.μ.

    Απλά ήθελα ακόμη να αναφέρω, εκτός από αυτά που ήδη περιγράφουν οι συνάδελφοι, ότι εργάζομαι σε κλάδο του δημοσίου,ανήκω στην κατηγορία προεραιτικής ένταξης (είμαι στο ταμείο 8 χρόνια και είμαι μικρότερη από 35 ετών) και ενώ μου ήρθε η "ενημερωτική επιστολή" από το ΤΣΜΕΔΕ και δεν απάντησα ποτέ,οι νέες κρατήσεις ήδη γίνονται στο μισθό μου (και οι αναδρομικές φυσικά, από 01/01).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια: